יום חמישי, 16 במאי 2013

ה"עדה" נובחת..



בס"ד ז' סיוון ה'תשע"ג
מאז ומעולם התנגדה ה"עדה החרדית" ("העדה" להלן) לדבר מה, אני לא יודע בדיוק במה אנשי ה"עדה" תמכו זכור לי רק למה הם התנגדו, (אולי הם תומכים בלהיות נגד)
הערה והארה , שהעלה לי בן דודי בליל חג השבועות: בן דודי הינו אחד מחשובי חסידי בעלזא, שואל ומשיב בישיבה של בעלזא, חתן המשב"ק הראשי של הרבי מבעלזא, פאברענטער בעלזא'ער, תלמיד חכם. וכך אמר: "למעשה, בהסתכלות לאחור, אמנם "העדה" התנגדו לרב קוק, ונלחמו בו בחוצפה שלא תאומן (למשל, מנחם פרוש ארגן מסיבת פורים ב"בתי ברוידא", תלה שם בובה בדמותו של הרב קוק והעלה אותה באש, מאז אותו מאורע הרב איסר זלמן מלצר לא נכנס להתפלל יותר ב"בתי ברוידא", (אגב דאגב, לפני כמה שנים הלכתי עם אבי מורי למכירה המפורסמת של מוסד הרב קוק, ואחד הקונים, הגיע במיוחד על כסא גלגלים, היה לא אחר מאותו מנחם פרוש)). אך למעשה, אם לא כל גדולי ירושלים, לפחות רוב גדולי ירושלים היו תומכיו ותלמידיו של הרב קוק זצ"ל. (ר' איסר זלמן מלצר, ר' צבי פסח פרנק, ר' אריה לוין, הרב אלישיב שהיה צעיר אז, הרב חרל"פ, הרב שלמה זלמן אוייערבאך והרשימה עוד ארוכה)."
צריכים להבין, מלחמת "העדה" ברב קוק זצ"ל, מקבילה למלחמתה ברב שטיינמן שליט"א. (כמפורסם על קירות מאה שערים "שטיינמן= קוק").



הרב שטיינמן= הרב קוק
אני נזכר בדברים הללו הערב, בעקבות הפגנת המחאה של אנשי "העדה" נגד ה"חרדקים", אני שמח שיש ל"עדה" במה להלחם, כי עד כמה שאני מבין, האידאולוגיה היחידה שלהם מלבד שנאר בבתי הכנסת, היא להלחם במשהו, סגולתו של דבר בו נלחמו ה"עדה" הוא לצמוח ולגדול, בבחינת הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה